„Lekcje z ekonomią”
„Lekcje z ekonomią”
Nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Złote Szkoły NBP” 
, skierowanego do środowisk szkolnych, mającego na celu edukację w zakresie podstaw ekonomii i finansów. Tematem tegorocznej edycji jest cyberbezpieczeństwo finansowe 
. W ramach programu Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej realizuje trzy zadania: lekcje z ekonomią, warsztat uczniowski i debatę.




Za nami pierwszy etap, czyli lekcje z ekonomią, które zostały przeprowadzone z ekspertami z Komendy Powiatowej Policji 
, którzy zapoznali uczniów z zagadnieniem bezpieczeństwa w sieci. Podczas wygłoszonej przez zaproszonych gości prelekcji uczniowie poznali najczęściej spotykane rodzaje cyberprzestępstw oraz sposoby ochrony przed nimi 
. Spotkanie urozmaiciły filmy
, ilustrujące, w jaki sposób przestępcy dokonują kradzieży danych osobowych
, a następnie wykorzystują je do popełniania wyłudzeń i kradzieży z kont bankowych
. Taka pigułka wiedzy z pewnością pomoże uczniom unikać sytuacji, które mogłyby zagrozić bezpieczeństwu ich finansów oraz tożsamości
.








Drugą część lekcji z ekonomią otworzyło spotkanie z panią Renatą Wołos – ekspertką z zakresu rachunkowości i finansów oraz przedsiębiorcą 
. Podczas spotkania poruszone zostały kluczowe zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa w zakresie bankowości internetowej i mobilnej 
, a także działania, które są niezbędne dla cyberświadomego konsumenta
. Lekcja miała charakter interaktywnej rozmowy ekspertki z uczniami, którzy mieli możliwość zadawania pytań na interesujące ich tematy 
. Uczestnicy wymieniali się również własnymi doświadczeniami i refleksjami dotyczącymi bezpiecznych finansów 
, z czego chętnie korzystali.









Trzeci blok lekcji z ekonomią to występ Drużyny Ambasadorów w roli prowadzących zajęcia 
. Pod kierunkiem nauczycielki matematyki, pani Katarzyny Król, Drużyna przygotowała prezentację
oraz zestaw zadań, których celem było utrwalenie i wykorzystanie wiedzy zdobytej na zajęciach z ekspertami 
. Połączenie zabawy z nauką przydatnych informacji zaktywizowało uczniów biorących udział w lekcji
i stanowiło solidny wstęp do kolejnego etapu programu – warsztatu uczniowskiego 






