„Lekcje z ekonomią”

„Lekcje z ekonomią”
Nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Złote Szkoły NBP” , skierowanego do środowisk szkolnych, mającego na celu edukację w zakresie podstaw ekonomii i finansów. Tematem tegorocznej edycji jest cyberbezpieczeństwo finansowe . W ramach programu Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej realizuje trzy zadania: lekcje z ekonomią, warsztat uczniowski i debatę.
Za nami pierwszy etap, czyli lekcje z ekonomią, które zostały przeprowadzone z ekspertami z Komendy Powiatowej Policji ‍♂️‍♀️, którzy zapoznali uczniów z zagadnieniem bezpieczeństwa w sieci. Podczas wygłoszonej przez zaproszonych gości prelekcji uczniowie poznali najczęściej spotykane rodzaje cyberprzestępstw oraz sposoby ochrony przed nimi . Spotkanie urozmaiciły filmy , ilustrujące, w jaki sposób przestępcy dokonują kradzieży danych osobowych ️‍♂️, a następnie wykorzystują je do popełniania wyłudzeń i kradzieży z kont bankowych . Taka pigułka wiedzy z pewnością pomoże uczniom unikać sytuacji, które mogłyby zagrozić bezpieczeństwu ich finansów oraz tożsamości .
Drugą część lekcji z ekonomią otworzyło spotkanie z panią Renatą Wołos – ekspertką z zakresu rachunkowości i finansów oraz przedsiębiorcą . Podczas spotkania poruszone zostały kluczowe zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa w zakresie bankowości internetowej i mobilnej , a także działania, które są niezbędne dla cyberświadomego konsumenta ️. Lekcja miała charakter interaktywnej rozmowy ekspertki z uczniami, którzy mieli możliwość zadawania pytań na interesujące ich tematy ❓. Uczestnicy wymieniali się również własnymi doświadczeniami i refleksjami dotyczącymi bezpiecznych finansów , z czego chętnie korzystali.
Trzeci blok lekcji z ekonomią to występ Drużyny Ambasadorów w roli prowadzących zajęcia ‍‍. Pod kierunkiem nauczycielki matematyki, pani Katarzyny Król, Drużyna przygotowała prezentację oraz zestaw zadań, których celem było utrwalenie i wykorzystanie wiedzy zdobytej na zajęciach z ekspertami . Połączenie zabawy z nauką przydatnych informacji zaktywizowało uczniów biorących udział w lekcji i stanowiło solidny wstęp do kolejnego etapu programu – warsztatu uczniowskiego ️
ACCESSIBILITY ASSISTANT