Konkurs „Ubogaceni wdzięczni” – IV edycja
„ UBOGACENI – WDZIĘCZNI”
Gminny konkurs o św. Janie Pawle II
(czwarta edycja)
ORGANIZATOR:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 im. Jana Pawła II
- Nowy Świat 24
26-900 Kozienice
tel/fax: (48) 614 52 01 – sekretariat
e-mail: sekretariat@psp4kozienice.pl
www: www.psp4kozienice.pl
CELE KONKURSU:
- uczczenie pamięci św. Jana Pawła II i rocznicy pierwszej pielgrzymki do Ojczyzny;
- popularyzacja i pogłębienie wiedzy o życiu i świętości Ojca Świętego Jana Pawła II;
- rozbudzanie wśród dzieci i młodzieży zainteresowania osobą wybitnego Polaka, Jego życiem, działalnością i nauczaniem;
- zachęcanie uczniów do poznania historii parafii Św. Krzyżą w Kozienicach, w związku z jubileuszem 150. rocznicy wybudowania i konsekracji kościoła.
- integracja szkół;
- inspirowanie dzieci i młodzieży do aktywności twórczej.
ADRESACI:
Adresatami konkursu są uczniowie przedszkoli, szkół podstawowych i klas gimnazjalnych gminy Kozienice. Konkurs przebiega w dwóch etapach: szkolnym i międzyszkolnym. Szkoła może brać udział w dowolnie wybranych formach konkursu. Uczeń może uczestniczyć w więcej niż jednym konkursie.
FORMY:
PRZEDSZKOLE – konkurs plastyczny
|
|
SZKOŁA PODSTAWOWA | Uczniowie GIMNAZJUM ,
klasy siódme i ósme |
Konkurs plastyczny kl. 1-3 i kl. 4-6 | Konkurs multimedialny
|
Konkurs plastyczny – uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych | Konkurs plastyczny – uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
WYMAGANIA:
PRZEDSZKOLE – konkurs plastyczny– „Laurka dla św. Jana Pawła II”.
Konkurs plastyczny – szkoła podstawowa i gimnazjum- uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konkurs odbywa się w trzech grupach wiekowych: 1-III, IV-VI, szkoła podstawowa i gimnazjum – uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
– klasy 1- III: 150. rocznica budowy i konsekracji kościoła Św. Krzyża w Kozienicach;
– klasy IV- VI: Pierwsza pielgrzymka św. Jana Pawła II do Ojczyzny;
– uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych – szkoła podstawowa i gimnazjum: „Jan Paweł II- święty zawsze uśmiechnięty”.
Wszystkie prace plastyczne powinny być wykonane indywidualnie, w formacie A-3 lub A-4, technika dowolna. Prac nie należy oprawiać. Każda praca powinna być opatrzona tabliczką zawierającą: tytuł pracy, imię i nazwisko autora, imię i nazwisko opiekuna, nazwę i adres placówki wraz z telefonem. Do etapu międzyszkolnego przedszkole / szkoła przekazuje po trzy prace z każdej grupy wiekowej.
Kryteria oceniania: Zgodność pracy z tematem konkursu. Oryginalność opracowania, kreatywne podejście do tematu, estetyka wykonania.
Konkurs multimedialny- gimnazjum, klasy siódme i ósme
Zadaniem uczestnika jest przygotowanie prezentacji 150. rocznica budowy i konsekracji kościoła Św. Krzyża w Kozienicach;
Prezentacja multimedialna powinna być opracowana w programie Microsoft Power Point. Prace mogą być wykonywane indywidualnie bądź w zespołach 2-osobowych. Każda prezentacja może zawierać maksymalnie 20 slajdów opatrzonych komentarzem słownym. W prezentacji muszą być zawarte informacje o materiałach źródłowych, które są wykorzystywane do pracy. Każda praca powinna zawierać metrykę (na ostatnim slajdzie w prezentacji) imię i nazwisko autora, imię i nazwisko opiekuna, nazwę i adres szkoły wraz z telefonem. Do etapu międzyszkolnego szkoła przekazuje po 3 prace. Oceniane będą wyłącznie prace samodzielnie tworzone przez uczniów, pod kierunkiem opiekuna.
Kryteria oceniania: Zgodność treści prezentacji z hasłem przewodnim konkursu. Przejrzysty i uporządkowany układ prezentacji (obraz, tekst, słowo, muzyka, film itp.) Innowacyjność i kreatywność w podejściu do tematu.
OCENA PRAC
Etap szkolny- komisje wewnątrzszkolne.
Etap międzyszkolny- komisje powołane przez organizatora.
USTALENIA PORZĄDKOWE
- Konkurs na etapie szkolnym należy przeprowadzić do 12 kwietnia 2019 r.
- Prace na konkurs należy dostarczyć na adres:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 im. Jana Pawła II
- Nowy Świat 24
26-900 Kozienice
tel/fax: (48) 614 52 01 – sekretariat
w nieprzekraczalnym terminie do 17 kwietnia 2019 r. ( załącznik 1) wraz ze zgłoszeniem należy nadesłać zgodę rodziców/opiekunów na ewentualną publikację pracy i udostępnienie danych osobowych ucznia na stronie internetowej organizatora konkursu ( załącznik 2).
- Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie internetowej szkoły.
- Uroczyste ogłoszenie wyników wszystkich konkursów i wręczenie dyplomów odbędzie się 22 maja 2019 r. podczas święta Patrona Szkoły.
- Koszt przyjazdu uczestników na etap międzyszkolny pokrywa szkoła delegująca.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zatrzymania nadesłanych prac i ich publikacji.
- Przystąpienie do konkursu jest równoznaczne z zaakceptowaniem postanowień zawartych w regulaminie.
- Sprawy nieujęte w Regulaminie rozstrzygają Organizatorzy.
- Niespełnienie warunków Regulaminu eliminuje uczestnika z udziału w konkursie.
- Udział w konkursie jest równoznaczny z akceptacją Regulaminu oraz wyrażeniem zgody na opublikowanie danych osobowych związanych z ogłoszeniem wyników. – Przesłanie prac na konkurs jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), publ. Dz. Urz. UE L Nr 119, s. 1 Podstawa prawna: 1. Ustawa z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych Dz.U. z 2018 poz. 1000 2. Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83 4. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny – Art. 23 5. ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
do pobrania: