Druga edycja konkursu „Ubogaceni wdzięczni”
Gminny konkurs o św. Janie Pawle II
(druga edycja)
ORGANIZATOR:
Publiczne Gimnazjum Nr 1 im. Jana Pawła II
- Nowy Świat 24
26-900 Kozienice
tel/fax: (48) 614 52 01 – sekretariat
e-mail: sekretariat@pg1kozienice.pl
www: www.pg1kozienice.pl
CELE KONKURSU:
- uczczenie pamięci św. Jana Pawła II;
- popularyzacja i pogłębienie wiedzy o życiu i świętości Ojca Świętego Jana Pawła II;
- rozbudzanie wśród dzieci i młodzieży zainteresowania osobą wybitnego Polaka, Jego życiem, działalnością i nauczaniem;
- zachęcanie uczniów do poznawania historii objawień Matki Bożej w Fatimie;
- zachęcanie uczniów do poznania życia św. Brata Alberta – Adama Chmielowskiego;
- zachęcanie uczniów do poznania historii Diecezji Radomskiej;
- integracja szkół;
- inspirowanie dzieci i młodzieży do aktywności twórczej.
ADRESACI:
Adresatami konkursu są uczniowie szkół podstawowych i gimnazjalnych gminy Kozienice. Konkurs przebiega w dwóch etapach: szkolnym i międzyszkolnym. Szkoła może brać udział w dowolnie wybranych formach konkursu. Uczeń może uczestniczyć w więcej niż jednym konkursie.
FORMY:
SZKOŁA PODSTAWOWA | GIMNAZJUM |
Konkurs plastyczny kl. 0-3 i kl. 4-6 | Konkurs plastyczny – uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
Konkurs plastyczny – uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych | Modlitwa o pokój na świecie za wstawiennictwem św. Jana Pawła II |
Modlitwa o pokój na świecie za wstawiennictwem św. Jana Pawła II
|
Konkurs multimedialny
|
WYMAGANIA:
Konkurs plastyczny – szkoła podstawowa i gimnazjum– uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Konkurs odbywa się w trzech grupach wiekowych: 0-III, IV-VI, szkoła podstawowa i gimnazjum – uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
– klasy 0- III: „Być dobrym jak chleb… człowiek niezwykłej miary Brat Albert Chmielowski ”;
– klasy IV- VI: „Wielka moc Różańca – 100 rocznica objawień Matki Bożej w Fatimie”;
– uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych- szkoła podstawowa i gimnazjum- „Moja modlitwa”
Wszystkie prace plastyczne powinny być wykonane indywidualnie, w formacie A-3 lub A-4, technika dowolna. Prac nie należy oprawiać. Każda praca powinna być opatrzona tabliczką zawierającą: tytuł pracy, imię i nazwisko autora, imię i nazwisko opiekuna, nazwę i adres szkoły wraz z telefonem. Do etapu międzyszkolnego szkoła przekazuje po trzy prace z każdej grupy wiekowej.
Kryteria oceniania: Zgodność pracy z tematem konkursu. Oryginalność opracowania tematu. Estetyka wykonania.
Modlitwa o pokój na świecie za wstawiennictwem św. Jana Pawła II
– szkoła podstawowa klasy IV-VI i gimnazjum
Modlitwę może przygotować każdy uczeń szkoły. Szkoła może zgłosić trzy modlitwy. Można nadsyłać tylko modlitwy oryginalne, nigdzie niepublikowane, w maszynopisie lub wydruku komputerowym formatu A-4, liczba znaków ze spacjami nie może przekroczyć 800, czcionka Times New Roman wielkość 12.
Konkurs multimedialny- gimnazjum
Zadaniem uczestnika jest przygotowanie prezentacji multimedialnej „25 rocznica utworzenia Diecezji Radomskiej”. Prezentacja multimedialna powinna być opracowana w programie Microsoft Power Point. Prace mogą być wykonywane indywidualnie bądź w zespołach 2-osobowych. Każda prezentacja może zawierać maksymalnie 20 slajdów opatrzonych komentarzem słownym. W prezentacji muszą być zawarte informacje o materiałach źródłowych, które są wykorzystywane do pracy. Każda praca powinna zawierać metrykę (na ostatnim slajdzie w prezentacji) imię i nazwisko autora, imię i nazwisko opiekuna, nazwę i adres szkoły wraz z telefonem. Do etapu międzyszkolnego szkoła przekazuje po 3 prace. Oceniane będą wyłącznie prace samodzielnie tworzone przez uczniów, pod kierunkiem opiekuna.
Kryteria oceniania: Zgodność treści prezentacji z hasłem przewodnim konkursu. Przejrzysty i uporządkowany układ prezentacji (obraz, tekst, słowo, muzyka, film itp.) Innowacyjność i kreatywność w podejściu do tematu.
OCENA PRAC
Etap szkolny- komisje wewnątrzszkolne.
Etap międzyszkolny- komisje powołane przez organizatora.
USTALENIA PORZĄDKOWE
- Konkurs na etapie szkolnym należy przeprowadzić do 28 kwietnia 2017 r.
- Prace na konkurs należy dostarczyć na adres:
Publiczne Gimnazjum Nr 1 im. Jana Pawła II
Nowy Świat 24
26-900 Kozienice
tel/fax: (48) 614 52 01 – sekretariat
w nieprzekraczalnym terminie do 09 maja 2017 r. ( załącznik 2) wraz ze zgłoszeniem należy nadesłać zgodę rodziców/opiekunów na ewentualną publikację pracy i udostępnienie danych osobowych ucznia na stronie internetowej organizatora konkursu ( załącznik 1).
- Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie internetowej szkoły.
- Uroczyste ogłoszenie wyników wszystkich konkursów i wręczenie dyplomów odbędzie się w dniu 19 maja 2017 r.o godz. 10.00.
- Koszt przyjazdu uczestników na etap międzyszkolny pokrywa szkoła delegująca.
- Organizator dla laureatów konkursów międzyszkolnych przewiduje nagrody.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zatrzymania nadesłanych prac i ich publikacji.
- Przystąpienie do konkursu jest równoznaczne z zaakceptowaniem postanowień zawartych w regulaminie.
- Sprawy nieujęte w Regulaminie rozstrzygają Organizatorzy.
- Niespełnienie warunków Regulaminu eliminuje uczestnika z udziału w konkursie.
1. zalącznik 1
2. zalącznik 2